donderdag 14 december 2006

Koga Miyata Terraliner Alloy

Een aantal weken geleden kwam het idee op om een andere fiets aan te schaffen om de winterperiode te overbruggen. Mede omdat het wandelen niet meer ons "ding" is. Onze wensen waren een TREK MTB voor Len en een Koga Miyata Terraliner Alloy Cross Hybride stond op mijn lijstje. Door advisering en proberen werden het uiteindelijk een tweetal TREK MTB ‘s.

De eerste rit op onze nieuwe MTB ‘s was eind oktober 2006. Daarna volgden er nog enkele en voor Len tot volle tevredenheid.

TREK 6700 WSD

Zelf was ik niet zo tevreden vanwege de zithouding. Deze was voor mij te sportief. En zoals ze wel eens zeggen met schade en schande moet men wijzer worden. Dat was in deze voor mij ook het geval.

Achteraf had ik m’n eigen zin en de eerste ingeving moeten volgen dan had ik geen probleem gehad. De fiets is intussen weer verkocht en heb alsnog de Koga Miyata Terraliner Alloy aangeschaft.


 
Vandaag was, na afgelopen zondag de eerste proefrit van 40 km, de tweede rit na enkele individuele aanpassingen.
Ik moet nu stellen dat ik nog nooit zo’n heerlijke sportieve fiets heb gehad. Geschikt voor alle terreinen en superlicht. Voor mij is deze fiets een regelrechte voltreffer en ik zal ongetwijfeld hiermede de winter doorkomen en uitsluiten dat ik hierop ook wel eens te signaleren zal zijn in de komende zomerperiode met mooie dagen doe ik niet. Rugzak op en karren maar zou ik zo zeggen.

Gefietste afstand 44 km.